Fönsterputsning Stockholm

Hur ser Du ut nu när solen tittar in?

Att putsa fönster tycker många är både tidskrävande och jobbigt. Överlåt Dina fönster åt oss istället – och få mer tid till att göra annat! Vi putsar alla typer av fönster – stora, små, höga, rundade och spröjsade, med alla olika typer av öppningsmekanismer och både inomhus och utomhus – åt både företag och åt privatpersoner.

Vi utför fönsterputsning i Ditt kontor, Ditt bygge, Din klinik eller i Din bostad. Fönsterputsning i privatpersoners bostäder räknas som en ruttjänst. Du, som privatperson, får alltså skattereduktion (rutavdrag) motsvarande hälften av vad fönsterputsningen kostar. Här kan Du läsa mer om rutavdraget.

Clean help Stockholm har nöjd-kund-garanti på fönsterputsning. Ring oss på 08-86 81 50 och boka Din fönsterputsare idag!

Vi kan återställa utsikten åt Dig

Clean help Stockholm har nöjd-kund-garanti på fönsterputsning. Skulle Du, mot alla odds, inte bli nöjd med hur Dina fönster blivit putsade: Hör av Dig så ska vi ställa allt tillrätta och se till att Du blir en nöjd kund.

Vi vet att vi har jämförelsevis låga priser, och självklart är priset viktigt för Dig som kund, men det finns även andra saker man bör titta på när man väljer städfirma, exempelvis:

Trygghet och säkerhet

  • Clean help Stockholm AB har en ansvarsförsäkring som gäller i Din bostad och på Ditt företag när vi putsar fönster hos Dig.
  • Vår personal har legitimation från ID06.
  • Vi har säkra nyckelrutiner, samt säker kod- och larmhantering.
  • Alla våra medarbetare är kontrollerade mot brottsregistret. Även en kreditkontroll har gjorts.

Anställningsvillkor

Samtliga våra medarbetare är anställda i vårt bolag Clean help Stockholm AB och vi betalar alla skatter, avgifter och försäkringar, samt betalar avtalsenlig lön.

Om olyckan skulle vara framme

Försäkrat, vitt, rent, tryggt! Det är vårt motto. Med detta vill vi visa att, om Du anlitar Clean help Stockholm AB, är Ditt hem och Ditt företag i trygga händer, om något oförutsett skulle råka inträffa.

Vi kan ofta utföra fönsterputsningar med mycket kort varsel. Använd kontaktformuläret till höger för att skicka en bokningsförfrågan, eller ring oss på 08-86 81 50 eller skicka e-post till oss på info@cleanhelp.se

Om Du behöver ställa in fönsterputsningen

Om Du måste ställa in fönsterputsningen, eller boka om, vill vi på Clean help få informan om detta så snart som möjligt, men absolut senast 24 timmar i förväg. Sker avbokningen senare än så måste Du betala det som fönsterputsningen skulle ha kostat.

Detta gäller:
  • Avbokning eller ombokning senast 2 veckor i förväg: Alltid fritt.
  • Avbokning eller ombokning senare än 2 veckor i förväg, men fortfarande 24 timmar innan städpasset startar: Det är ok max 2 gånger per år, per kund/familj/företag. Därefter måste kunden betala vad städningen skulle ha kostat.
  • Avbokning senare än 24 timmar i förväg: Kunden måste alltid betala vad städningen skulle ha kostat.

För företag

  • Fakturering sker i efterskott en gång per månad.
  • Betalningsvillkor är 30 dagar.
  • Dröjsmålsränta är 10%.

För privatpersoner

  • Fakturering sker i efterskott en gång per månad.
  • Betalningsvillkor är 15 dagar.
  • Dröjsmålsränta är 10%.
  • Clean help Stockholm ansöker om Ditt preliminära rutavdrag och begär utbetalning från Skatteverket. När Du har rätt till rutavdrag behöver Du alltså inte ligga ute med pengar för hela arbetskostnaden, i väntan på skattereduktion, utan Du får en faktura på halva arbetskostnaden från oss, och sedan sköter vi allt pappersarbete med Skatteverket.
  • Clean help Stockholm utgår från att Du vill ha det automatiska skatteavdraget/rutavdraget för privatpersoner och därmed endast betala halva arbetskostnaden för städningen. Om Du inte önskar skatteavdraget, eller inte har rätt till mer skatteavdrag, ansvarar Du själv för att meddela Clean help om detta.
  • Efteråt får Du ett kvitto hem i brevlådan, som säger att Din preliminära skattereduktion har utförts.

Faktureringsalternativ

  • Om Du inte säger till om något annat kommer fakturan i form av en pappersfaktura per brev med en faktureringsavgift på 25 kronor plus moms.
  • Vi kan även erbjuda Dig att skicka fakturan i nedanstående former: Hör av Dig till oss om Du vill ha fakturan som:
    • E-postfaktura – om man väljer att få fakturan som e-postfaktura utgår ingen faktureringsavgift.
    • E-faktura hos Handelsbanken
    • Autogiro

Privatpersoner, som beställer fönsterputsning i hemmet, har möjlighet att begära rutavdrag för halva arbetskostnaden från Skatteverket. Clean help Stockholm ansöker om Ditt preliminära rutavdrag och begär utbetalning från Skatteverket. Du behöver alltså inte ligga ute med pengar för hela arbetskostnaden i väntan på avdraget, utan du får direkt fakturor på halva arbetskostnaden från oss, och sedan sköter vi allt pappersarbete med Skatteverket.

Din slutliga skattereduktion fastställs i samband med att Din inkomstdeklaration godkänns. Skattereduktion för rutarbeten medges med sammanlagt högst 50 000 kronor per person och år. Du kan inte få mer i skatteavdrag än du ska betala i slutlig skatt. Läs mer om detta på Skatteverkets hemsida.

För att kunna utnyttja rutavdraget måste du fylla minst 18 år det år du köper ruttjänsterna. Du måste även vara obegränsat skattskyldig i Sverige. Det betyder att du måste vara bosatt, vistas stadigvarande eller har väsentlig anknytning till Sverige och att du betalar skatt i Sverige för samtliga inkomster, oavsett om de kommer från Sverige eller något annat land.

Här hittar Du information från Skatteverket

Clean help Stockholm utgår från att Du vill ha det automatiska skatteavdraget/rutavdraget för privatpersoner och därmed endast betala halva arbetskostnaden för städningen. Om Du inte önskar skatteavdraget, eller inte har rätt till mer skatteavdrag, ansvarar Du själv för att meddela Clean help om detta.

Om ett felaktigt personnummer lämnas, eller om kunden redan utnyttjat hela sitt skatteavdrag och inte meddelat oss detta i förväg, kommer Clean help Stockholm att fakturera den del som skulle ha täckts av Skatteverket, samt lägga på en administrativ avgift på 300 kronor för det extra arbete som våra administratörer får utföra. Samma sak gäller om Skatteverket nekar kunden ersättning av någon anledning.

    Företag

    Begäran om offert

    * Obligatoriskt

    Kontaktperson

    Namn *

    E-postadress *

    Telefonnummer *

    Företag

    Företagsnamn *

    Företagsadress

    Organisationsnummer

    Information om lokalen som ska städas

    Typ av städning

    Lokalyta

    Antal rum (om relevant)

    Antal fönster (om relevant)

    Städfrekvens

    Material, maskiner och verktyg

    Upplysningar, frågor och önskemål

      Privatpersoner

      Begäran om offert

      * Obligatoriskt

      Namn *

      E-postadress *

      Telefonnummer *

      Adress där städuppdraget ska ske *

      Faktureringsadress (om annan än städadressen)

      Information om städuppdraget

      Typ av städning

      Bostadsyta

      Den tomtyta som uppdraget gäller (om relevant)

      Antal rum

      Antal fönster (om relevant)

      Städfrekvens

      Upplysningar, frågor och önskemål